11 Aralık 2015 Cuma

KAZANDİBİ

Her zaman her şeyin ev yapımını tercih eden bir insanım evde yapabileceğimiz tüm lezzetleri denemeli ve harika sonuçlar alabiliriz.
Bugün sizlerle paylaşacağım Kazandibi tarifini instagramda takip ettiğim marifetli arkadaşım @funda977 Fundacığımdan aldığım bir tariftir. 
Buradan bu nefis lezzeti bizlerle paylaştığı için çok teşekkür ediyorum.



KAZANDİBİ

Malzemeler;
1,5 lt. Süt
1,5 su bardağından bir parmak eksik toz şeker
3 silme yemek kaşığı nişasta
2 silme yemek kaşığı un
2 silme yemek kaşığı pirinç unu
1 paket vanilya 
1 çimdik tuz

Altını kızartmak için;
1 tatlı kaşığı tereyağı
Pudra şekeri



Yapılışı;
Sütün bir bardağı bir kaba ayrılır geri kalan süt bir tencereye ve üzerine toz şekeri ve bir çimdik tuz eklenir.
Ayırdığımız sütün içine un, nişasta ve pirinç unu eklenip el çırpıcısı ile topak kalmayacak şekilde karıştırılır.
Tenceredeki sütün içine yavaş yavaş karıştırarak eklenerek pişirilir. 
Muhallebimiz pişince üzerine vanilya eklenip karıştırılır.


Tereyağı ile yağlanmış ve ince bir tabaka pudra şekeri elenmiş tepsiye boşaltılır.

Ocakta çevire çevire Altının kızartılması sağlanır. 
Kızardıktan sonra daha büyük su dolu tepsiye koyulur. Benim daha büyük tepsim olmadığı için ıslatılmış kalın bir havlunun üzerine koyup Altının nemlenmesini ve soğumasını sağladım.


Tamamen soğuyan kazandibinin üzeri streçlenip buzdolabında 2-3 saat dinlendirdikten sonra dilimleyip ister ters çevirip istenirse rulo yaparak servis edebilirsiniz.


Ben ters çevirerek servis ettim siz isterseniz rulo yaparakta servis edebilirsiniz.
  
AFİYET OLSUN.... 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder